سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گرامی ترین عزّت، دانش است، زیرا با آنشناخت معاد و معاش به دست آید و خوارترین خواری، نادانی [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :1
کل بازدید :51291
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/10
4:56 ع

پرسش های تکنیک و شیوه مطالعه

 من در درس عربی با این که در تشریحی فوق‌العاده قوی هستم ولی در تست مشکل دارم، پیشنهاد شما چیست؟
همین که شما پایه‌ی عربی‌تان قوی است، خود عامل مهمی است در پیشرفت تست روش خواندن عربی زدن تست بیش‌تر در این درس است با توجه به این که گزینه‌ها در عربی خیلی شبیه هم هستند تنها راه افزایش درصد در عربی زدن تست بیش‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم برای این کار پس از مطالعه‌ی هر مبحث، 2 روز بعد تست‌های همان مبحث را بزنید.

من وقتی مطالعه می‌کنم، زود خسته و کسل می‌شوم، برای دور شدن از این حالت چه کار کنم؟
به ازای هر یک ساعت، 15 دقیقه استراحت کنید و در زمان استراحت به کارهایی فکر کنید که شما را با نشاط می‌کند. در ضمن می‌توانید از میوه‌هایی همچون سیب استفاده کنید. خوردن یک لیوان چای یا قهوه نیز خستگی را از شما دور می‌کند.

در مدرسه نمره‌ی خوبی از درس‌ها می‌گیرم اما تراز بعضی از درس‌هایم پایین است؟
مشکل اساسی این است که مطالب را عمقی نمی‌خوانید سعی کنید هر مقدار که مطالعه می‌کنید عمقی یاد بگیرید. تمرینات بیش‌تری حل کنید و یادگیری‌تان را تثبیت کنید. برای افزایش ترازتان می‌توانید از کتاب‌های تست استفاده کنید. سعی کنید در هر آزمون بین 100 تا 500 تراز پیشرفت داشته باشید.

 لغات درس زبان را فراموش می‌کنم. چه کار کنم؟
استفاده از فلش کارت زبان و هم‌چنین جعبه لایتنر در یادگیری لغات زبان و عدم فراموشی آن خیلی مؤثر است از این روش می‌توانید در اوقات پِرت خودتان مانند مترو، اتوبوس و... نهایت بهره را ببرید. سعی کنید لغات را زیاد مرور کنید.

 وقتی درس می‌خوانم ذهنم یک دفعه مشغول شده و حدود نیم ساعت از وقتم گرفته می‌شود؟ چه کار کنم؟
برای جلوگیری از پرش ذهن کنار دستتان یک ورق بگذارید و فکر آمده به ذهن خود را در ورق نوشته و به خود بگویید که بعداً به آن فکر خواهم کرد. در این صورت وقت شما هدر نمی‌رود. و سعی کنید حتماً در یک برگه A4 نکات و فرمول‌های مهم را بنویسید تا ذهنتان درگیر مسائل دیگر نشود.